Tudnivaló rollerekről
Az utcai rollerek karrierje a múlt század elejétől indult. Eleinte gyerekjátéknak használták, majd az első világháború végén, a benzinhiány miatt, motoros rollereket is készítettek hétköznapi közlekedésre. Összecsukható rollerek 1988-tól léteznek egy magyar feltaláló, Szilágyi Mihály, szabadalmának köszönhetően.
A ma használatos rollerek egyszerű kivitelűek, de azért a karbantartást nem szabad hanyagolni! Az alábbiakat érdemes ellenőrizni egy rolleren:
- A csavarok feszességét időnként ellenőrizni kell, esetenként utána kell húzni megfelelő szerszámmal.
- A kormány magasság állítását is ellenőrizni kell, mert a csap megfelelő helyre állításával még nincs befejezve a magasság állítás. A kormányt a bilincs tartja a helyén, ezt meg kell húzni, hogy biztonságos legyen a rollerezés!
- A rollerkormány csapágyát is ellenőrizni kell! A beállítás szakértelmet igényel, mert a rosszul beállított csapágy megszorulhat vagy lötyögni kezd. A roller kinyitásánál, összecsukásánál, figyelni kell, hogy ne tegyünk kárt a szerkezetben, mert többféle megoldás is létezik az egyes rollereknél. A legtöbb rollert bilinccsel kell rögzíteni a kinyitás után, amelyet jól húzzunk meg, nehogy hajtás közben csukódjon össze.
- A kerekeket is ellenőrizzük időnként. Oldal irányban mozgatva nem szabad kotyogniuk. Ha kotyogást észlelünk, akkor lehetséges, hogy a csapágyak kopottak. Ilyen esetben szakszervizben érdemes kicseréltetni, még mielőtt menet közben beszorul és balesetet okozna.
- A roller kerekét rögzítő tengelycsavarokat is ellenőrizzük le időnként! Ha meglazult, és nem vesszük észre, akkor komoly balesetet okozhat rollerezésnél, ha menet közben kiesik.
- A rollerek kerekei a használattól kopnak és még állásban is öregedhet az anyaguk. Ha elkopott, akkor érdemes kicseréltetni, de abban az esetben is, ha a kerekeken repedéseket veszünk észre. Gyors fékezésnél az aszfalton megcsúszó, faroló kerék szögletessé válik. Nem kell lecserélni a szögletes kereket, mert szervizünk vállalja ezeknek a kerekeknek felszabályozását.
- Rollerezésnél általában a hátsó kereket fékezzük, többnyire a sárvédő lenyomásával. Ha a sárvédő elkopott, kilyukadt vagy sérült, akkor cserélni kell.
- Saját biztonságunk érdekében csak jól működő fékrendszerrel rollerozzunk, hogy elkerüljük a baleseteket!
Bár az utcai rollerek biztonságosak, a közlekedés velük egyszerű, ennek ellenére ajánljuk a védőfelszerelés viselését is!
Szakszervizünk vállalja mindenféle utcai roller, síroller átvizsgálását, karbantartását és javítását. Roller szervizünkben cserealkatrészek, kerekek, csapágyak, bilincsek, beszerzése, pótlása is lehetséges.